Flugtskydning 2021

14. jul. 2021 -- Tilføjet af : webmaster

På generalforsamlingen den 22. juni 2021 blev det besluttet, at Sneum Sogns Jagtforening skulle investere i en skydevogn (nikkedukke) fra Due-Matic A/S. Prisen var ca. 60000 kr., hvoraf de 25000 kr. var en donation fra kreds 4. Så nu har vi rigtig gode muligheder for at lave lidt flugtskydning i jagtforeningen. Så har du tid og lyst og mangler lidt træning inden jagtsæsonen, så mød op og prøv den nye jagtvogn.

Det blev også besluttet på generalforsamlingen, at vi skal begynde at udfase de traditionelle haglpatroner og begynde at skyde med ”miljøpatroner” i stedet for. Dette gør vi for at begrænse forureningen med plastic på Arnes marker, men også på foreningens jagtområder, der som bekendt ligger i Nationalpark Vadehavet - her kan vi ikke tillade os at svine med plastic haglskåle. For at hjælpe os alle i gang med de nye patrontyper, tilbyder foreningen også mulighed for at prøveskyde nogle haglpatroner, så man kan finde den rigtig patrontype til den kommende jagtsæson. Foreningen har indkøbt patroner af mærket ”Kent - Fasteel Bio Wad”, som skulle være den klassiske Fasteel patron, men med nedbrydelig haglskål, så jægeren ikke efterlader plastic i naturen. Du er selvfølgelig også meget velkommen til selv at medbringe egne patroner.

Du kan se mere om prøveskydning af haglpatroner på dette link: https://www.youtube.com/watch?v=4uoGYnD6IkY.

Det skema (af Tom Roster), som fremvises i videoen kan du finde her.

Der skydes på følgende datoer:

Tirsdag den 3. august kl. 19:00

Tirsdag den 10. august kl. 19:00

Tirsdag den 17. august kl. 19:00

Fredag den 20. august kl. 19:00 (pokalskydning og afslutning m/pølser)

Patroner kan købes på banen.

Der vil være instruktør til stede alle aftener, så hvis du har brug for lidt gode råd, så hjælper John.

Skydningen foregår som altid hos Arne, Pæstegårdsvej 3, Allerup, 6731 Tjæreborg