Bukkejagt i de kommunale plantager 2024

6. mar. 2024 -- Tilføjet af : webmaster

Nu nærmer bukkejagten sig - har du lyst til at komme på bukkejagt i kommunens skove, er der indtegning på Naturskolen i Guldager Plantage, Guldager Stationsvej 105, onsdag den 17. april 2024 kl. 19.00-20.00.

• Kl. 19:30 foretages der lodtrækning om pladserne.
  •
  • Efter endt lodtrækning, kan der købes alle de jagter, som der ønskes.
  •
  • Personligt fremmøde og afregning kontant.
  •
  • Der skal fremvises: Gyldigt jagttegn, våbentilladelse, bevis på bestået riffelprøve, samt dokumentation for medlemskab af en af de lokale jagtforeninger i Esbjerg.
  •
  • Hvis du er forhindret i at møde op denne dag, kan du sende en stedfortræder. Denne skal dog medbringe kopi af gyldigt jagttegn, våbentilladelse, bevis på bestået riffelprøve, samt dokumentation for medlemskab af en af de lokale jagtforeninger i Esbjerg.
  •
  • Jagten foregår fra solopgang til kl. 8:00.
  •
  • Prisen for jagterne er kr. 300 pr. morgen + 700 kr. for 1 skudt buk. Tilbud 4 jagter for kr. 1000,-.
  •
  • Der må skydes 1 buk pr. jagtmorgen.
  •
  • I Marbæk Plantage og i Guldager Plantage foregår jagten fra hochsitz og kun fra hochsitz.
  •
  • I Østskoven er der pürschjagt og/eller jagt fra hochsitz.
  •
  • Hvis du skyder en buk har du pligt til at at meddele dette til Claus Tønder på tlf. 20335025 eller mail cljen@esbjerg.dk, så hurtigt som muligt.

Er du forhindret denne aften, kan du kontakte Thomas Christensen på mobil 60693331 for at se, om der er en ledig jagt.

Der er fremvisning følgende dage kl. 19.00:

Marbæk Plantage onsdag den 1. maj 2024

Guldager Plantage torsdag den 2. maj 2024

Østskoven fredag den 3. maj 2024

Alle der har købt jagter, skal deltage i fremvisningen