Nyhedsoversigt

15. apr. 2024
PAC indfører ny procedurer for samtykke til gæstejagttegn, for at sikre at udenlandske jægere opfylder samme krav som danske jægere. MST opfordrer til at søge i god tid.
12. apr. 2024
Med et selvstændigt medlemskab af verdens største naturbeskyttelsesorganisation sikrer DJ sig adgang til politiske drøftelser om f.eks. rødlister på globalt plan.
11. apr. 2024
Et stort internationalt studie gør op med myten om, at et industrialiseret og ensartet landbrug er den eneste måde at sikre fødevare til alle.
11. apr. 2024
Den danske naturbeskyttelse og naturgenopretning er nu helt afhængig af, at folketinget og regeringen træffer de nødvendige beslutninger.
9. apr. 2024
Sidste frist for indberetning af vildtudbytte og betaling af jagttegnsafgift var 1. april. Ønsker du at forny dit jagttegn for endnu en sæson, er vi inde i overtid.
9. apr. 2024
Droner med varmefølsomt kamera kan både redde liv og være et vigtigt redskab til bestandstælling.
8. apr. 2024
Danmarks Jægerforbund har lanceret appen "Magasinet Jæger" som giver adgang til flere af forbundets udgivelser.

Nyheder fra kreds 4

Kurser og arrangementer

16. mar. 2024
Danmarks Jægerforbunden opgraderer sikkerheden ved tilmelding til aktiviteter, så det fremover kræver login at hente deltagerinfo fra medlemssystemet.
25. jan. 2024
Deltag i et gratis førstehjælpskursus, tilpasset jægernes behov. Kurserne kan afvikles i jagtforeninger overalt i Danmark. Få et overblik over hvor kurserne finder sted her.
14. nov. 2023
DJ's miljøkonsulent var med på en kigger, da Tommerup Jagtforening ryddede op på skydebanen. Her har man samme udfordring som mange andre steder. Mangel på frivillige hænder.
30. okt. 2023
En ny postlov, som vil sløjfe momskompensation på udbringning, har tvunget danske foreninger og organisationer til med kort varsel at nytænke konceptet bag medlemsmagasiner.
26. okt. 2023
Naturstyrelsen og DJ inviterede i efterårsferien til Jagt- og fiskedag i Thy. Gode erfaringer fra Bornholm er også blevet en succes i det nordjyske.